2013. január 11., péntek

Ismeretlen levél

Ismeretlen levél
Megszólítás és aláírás nélkül


Hosszú percek óta ülök már a papír fölött, és azon gondolkozom, mit is írhatnék. Hogyan is vallhatnám be neked egyetlen levélben, hogy szeretlek és hogy elengedlek? Van az a közhely, ami szerint ha szereted, el kell engedned. Belegondolva lehet benne igazság, de én most nem ezért görnyedek a papír fölé.

Évek teltek el úgy, hogy nem tudtalak kiverni a fejemből. A szemedre gondoltam, a hajadra, elképzeltem, milyen lenne, ha egyszer csak bevallanád, nem csak barát vagyok a számodra. Láttam magam előtt, ahogy váratlanul elmosolyodsz, azzal a csibészes mosollyal, ami annyira jellemző rád, aztán lazán elhívsz randira. Úgy képzeltem, moziba megyünk, aztán hazakísérsz, és a kapunkban, a csillagok alatt elcsattan majd az első csók... Nem lett volna tökéletes, én izgultam volna, lehet, hogy még a lábadra is rálépek. De szép volt. Bár tudom, hogy Te sosem élheted át úgy, ahogy én, de szeretném, ha tudnád, hogy az első randink jól sikerült. Ó, szinte már valóságosnak tűnik, annyiszor elképzeltem!

Tudom, hogy ha most itt lennél, és hallanád, hogy miket beszélek, kinevetnél. Nem gonoszságból, hanem mert Te nem ilyen vagy. Te nem álmodozol, mint én, Te cselekszel. Megragadod a lehetőséget, és ha akarsz, élsz vele. Nem tétovázol, nem torpansz meg. Azt hiszem, mindig is ezt szerettem benned a legjobban.

Te valószínűleg semmit sem sejtettél az egészből. Néha szerettem volna azt hinni, hogy igen, de aztán elhessegettem a gondolatot. Úgy könnyebb volt. Nem akartam úgy gondolni magamra, mint valami őrült tinilányra, aki távolról csorgatja a nyálát egy fiú után, akit nem is ismer.

Mert én ismerlek. Tizenkét éve melletted vagyok, talán olyan régen, mint a családodon kívül senki más. Tudom, mit szeretsz és mit nem, tudom, min nevetsz és min sírsz – még akkor is, ha ezt nem vallanád be –, tudom, hogy törődsz, hogy szeretsz, hogy ízlelsz, hogy megélsz... Ismerem az arcod utolsó ráncát is, a szemed csillogását, a járásod ritmusát.

De ez nem elég. Nem vagy az enyém, és már nem is leszel. Mert tudom, hogy vége az álmodozásnak. Rájöttem valamire. Az egész csupán fantazma volt, a szívem és az agyam szüleménye, egy délibáb, ami átsegített a hétköznapokon. Mert könnyebb volt téged szeretni, téged a szívembe engedni, mint egy idegent. Mert Te ismersz, Te tudod, ki vagyok a felszínen és ki vagyok igazából, Te belém látsz, előtted nincsenek titkaim. Nem kellett félnem, hogy majd elutasítasz, ha tényleg megismersz, mert már megtetted. Jobban ismersz, mint bárki.

Ez nem jelenti azt, hogy nem szerettelek, mert szerettelek. Még most is szeretlek. Lassan jött ez a szerelem, ahogyan a nyár után lassan hal a természet is, hogy utat engedjen a fagyott fehérnek. Lassan épült fel, én építettem fel magamban. Nem lángolás volt, nem szenvedély, egyszerű ragaszkodásból lett rajongássá, aztán mély szerelemmé.

De nem folytathatom tovább, nem tehetem ezt magammal. Ez nem vezet sehova. Nem várhatok rád örökké. Élnem kell, ahogy Te is élsz, és pontosan belőled merítek erőt a létezéshez. Hogy olyan szabad legyek és élettel teli, mint Te, hogy átérezzek minden pillanatot, minden percet, hogy én is szárnyaljak, még ha nélküled is.

Ez nem a búcsúnk. A búcsú valami szükségszerűen jó vagy szükségszerűen rossz, nem gondolod? És én most nem érzek semmi felemelőt és szomorú sem vagyok. Egyszerűen... elfogadtam. Elfogadtam, hogy ez vagy nekem.

És azért sincs okunk búcsúzkodni, mert ez nem az elválás. Tudom, hogy itt leszel velem, ahogyan az elmúlt tizenkét évben mindig itt voltál. Egy barát, akire számíthatok. Egy fiú, akivel mindent megbeszélhetek, és aki megnevettet, és aki átölel, ha baj van.

De Te azért tudd, hogy egyszer valaki, aki valóban ismert, és nem csak egy volt a futó kalandjaid közül, igazán szeretett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az oldalon található képek forrása az internet.